dinsdag 22 maart 2016

Pasta zonder plastic verpakking

Hij staat al een tijdje stilletjes bovenop om mijn keukenkastje; de (overgenomen) pasta machine van mijn ouders. In een ver verleden heb ik een aantal jaren bij een Italiaans Delicatessen zaakje gewerkt, dus ik weet uit ervaring hoe lekker verse pasta is. Daarnaast ben ik al tijden naarstig op zoek naar pasta zonder plastic verpakking. En dat blijkt nogal lastig te zijn. Dus zelf maken leek mij een goede optie. Maar met alle benodigde spullen in huis, is het me, qua tijd, helaas nog steeds niet gelukt.

Dus toen ik afgelopen vrijdag, na mijn boodschappen op de Botermarkt, even bij Mabrouk ging neuzen, werd ik blij verrast. In het volgepakte winkeltje, tussen die 'muur' van verschillende pasta's (in plastic), vond ik zowaar ook pasta in kartonnen doosjes. Tuurlijk, het blijft verpakt; maar het voelt toch altijd weer als een kleine overwinning als ik een plastic verpakking weet te voorkomen. Nu maar hopen dat de pasta lekker smaakt en dat ik binnenkort de tijd vindt om toch eens zelf mijn eigen pasta te maken ;-)

Inmiddels heb ik vele plekjes (in en rond Haarlem) ontdekt, waar je 
onverpakte (of niet in plastic verpakte) voedingswaren/goederen kunt kopen. 
Nieuwsgierig? Hier vind je een lijst met verschillende winkels/locaties.




 Vind je het leuk om op de hoogte blijven van mijn 
volgende actie's, (gratis en afvalbesparende) patronen, tips, ideetjes 
en/of recepten? Ik ben te volgen via Facebook en/of Pinterest!

1 opmerking:

  1. Alaska USA Finance and Capital Limited biedt momenteel alle soorten leningen aan aan het publieksbelang van 3%. We verstrekken leningen binnen het bereik van €10,000.00 tot €500,000,000.00. Onze leningen zijn goed verzekerd voor maximale veiligheid is onze prioriteit. Alle geïnteresseerde aanvragers moeten hun antwoorden sturen naar: unique2aal@gmail.com
    Phone #: +12542420879

    BeantwoordenVerwijderen