zaterdag 20 december 2014

Opbrengst voor Serious Request

Met de drie DJ's in het glazen huis en heleboel mensen erom heen, zijn de acties en activiteiten voor Serious Request hier nog in volle gang. Aan het begin van de week ronde ik mijn actie af en bracht de laatste blikjes naar de oud ijzerboer. Na maanden lang blikjes rapen; ontvangen; schiften en wegbrengen is dit het resultaat...


Met slecht 95 cent verwijderd van mijn streefbedrag heb ik zojuist 50 euro kunnen overmaken voor het goede doel van Serious Request. Nu kun je denken '50 euro, is dat nu alles?', maar als je bedenkt dat elke euro helpt; er maar liefst 8000 blikjes minder blikjes op straat liggen en dat er weer wat meer mensen bewust zijn geworden van de grote hoeveelheid zwerfvuil die op straat ligt, dan is de 'winst' in mijn ogen dubbel zo groot.

Mijn dank gaat uit naar: Angeniet, Borst Recycling, Cathy, Christianne, Francien, Lajla, Marjan, Marnie, het Sancta Maria Lyceum en alle anderen die ook blikjes hebben geraapt, maar waarbij het niet lukte (door tijd of afstand) om de blikjes bij mij af te leveren. Zonder jullie fantastische hulp, zou ik dit bedrag nooit hebben kunnen bereiken!

Ondanks dit mooie resultaat, is mijn 'blikjes-rapen-actie' nu definitief afgelopen. Dit houdt in dat ik geen blikjes meer zal ontvangen en/of zal omzetten naar geld. In minder hoge frequentie zal ik zelf wel blijven rapen. Ik kan het nu eenmaal niet meer negeren (en aanzien). Daarnaast ben ik van plan om me meer te gaan focussen op de 'bron' van het probleem en zal op zoek gaan naar eventuele manieren/mogelijkheden om de enorme hoeveel zwerfvuil te verminderen/voorkomen.

Nogmaals dank aan iedereen en houd je raaps!

1 opmerking:

  1. Mooi bedrag Oukje! En we gaan door! Ook al is het niet meer voor SR. Het geld blijft op straat liggen.

    BeantwoordenVerwijderen