dinsdag 24 juni 2014

Serious Request - Bezoek aan het Sancta !

Wegens omstandigheden heb ik de afgelopen weken niet zo heel erg fanatiek blikjes kunnen rapen. Toch bracht ik er gisteren nog steeds 180 naar de schrootboer. Het leverde weer 2,50 euro op voor het goede doel. Bij de eerdere twee 'ladingen' opgeteld heb ik nu 6,50 euro voor 'Serious Request' bij elkaar geraapt. Overtuigd van het win-win effect (geld voor het goede doel en heel veel blikjes van de straat) van mijn raapactie, besef ik ook dat het in mijn eentje niet zo heel erg snel gaat. Om een zo'n groot mogelijk resultaat te bereiken (qua geld en qua geraapte blikjes) zou een paar extra 'raap-handen' wel fijn zijn...


Blij fietste ik dan ook vanmorgen naar het Sancta Maria. Een tijdje geleden ontving ik een zeer positieve reactie op mijn brief én een uitnodiging om langs te komen. Helemaal geweldig! Om goed voorbereid bij hun op gesprek te komen, maakte ik een tweede prototype van mijn blikvanger. Samen met een ruwe schatting van wat de eventuele 1500 ‘raaphanden’ (scholieren) eventueel zouden kunnen opleveren. Ik kwam op een eindresultaat van 225 euro en maar liefst 30.000 blikjes van de straat!

Prototype 1 - Blikvanger gemaakt van een fietswiel frame met een gehaakt net.
Prototype 2 - Net gehaakt van vlaskoord: Steviger en bestand tegen slecht weer.
Super rekbaar; gooi al die blikjes er maar in!
Enthousiast en zeer bereid om mijn ‘blik-inzamel-idee’ een kans te geven, ga ik nu nog een aantal blikvangers voor ze maken. Na de zomervakantie zullen deze bij de school geplaatst worden! Fantastisch! Dank aan ‘Sancta Maria’ voor hun super positieve benadering en ontvangst. Ik hoop dat we er samen een zeer geslaagd project van kunnen gaan maken!

Op de hoogte blijven? Like me dan op Facebook!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten