donderdag 17 april 2014

Vrolijk Pasen!

Al maanden liggen ze in de winkel: Paaseitjes! Als een echte 'chocoholic' is dit een lekkernij die ik moeilijk kan weerstaan ;-) In allerlei maten, kleurtjes en, smaken liggen ze naar me te lonken in het schap. Maar ik heb me heel goed in kunnen houden dit jaar, want niet alleen vind ik het absurd om in februari (!) al paaseitjes te kopen; ook zijn ze vrijwel altijd verpakt in een plastic zakje. En dergelijke verpakkingen probeer ik nu juist zoveel mogelijk te voorkomen. Het ging dus prima; tot ik de eitjes bij Jamin ontdekte.....

Met mijn behoefte aan chocolade niet langer te kunnen weerstaan, ging ik op zoek naar NIET verpakte paaseitjes. Ik trof ze bij de V&D, maar dat waren helemaal 'blote' eitjes, dus ook zonder gekleurd folietje. Uiteraard nog beter, maar het wordt zo'n smeerboel in mijn katoenen zakjes. En met het oog op het verstoppen van de eitjes vond ik een vrolijk en beschermend folie erom heen toch wel zo fijn. Afgaande op hun grote assortiment besloot ik eens bij Jamin te gaan kijken en jawel; maar liefst 40 verschilende smaakjes lagen uitnodigend op mij te wachten. Hoewel (in mijn idee) niet allemaal even smakelijk, liep het water me in de mond: Crispy praline; Merengue; Chocomousse; Stracciatela. Ieder in zijn eigen, vrolijke kleurtje en als 'Bulk Buy' prima in mijn eigen meegenomen katoenen zakje te stoppen. Deze was dan ook snel gevuld.


Ondanks de handige 'welke kleur is welke smaak' kaart werd het kiezen thuis er niet echt makkelijker op; want wat is nou de allerlekkerste? Vaak bleef het dan ook niet bij één eitje ;-) Van de gekleurde folie draaiden we kleine balletjes en met een scherpe naald en wat geel borduurdraad maakte we er een leuke, vrolijke paas-slinger van. Ongetwijfeld komen er dezer dagen, in onze paastak, nog wel een paar slingertjes bij...


Vragen en/of opmerkingen? Ik hoor ze graag! Laat ze achter op mijn blog of Facebook of stuur me een mailtje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten