dinsdag 14 januari 2014

Wat een drama: fietsplein voor station Haarlem



Het was me al eens eerder opgevallen; de ongelooflijke troep voor het station in Haarlem!
Blikjes, tasjes, flesjes, papier, verpakkingen, tandpasta en stukken zeil (?)... echt alles ligt daar op de grond. En het lijkt niemand iets te storen; men zet zijn fiets weg en loopt er gewoon stoïcijns langs.







Weerzinwekkend hoe vies een pleintje van slecht enkele meters kan zijn. De overvloedige plastic zakken komen, hoogstwaarschijnlijk, van de zadels. Zelf ben ik een enthousiast fietsster en weet hoe vervelend natte billen kunnen zijn, maar een veeg met je mouw (of een katoenen doekje in je tas) haalt ook al heel wat nattigheid weg en tegenwoordig zijn er vele vrolijke fietszadelhoesjes. Om de regen zo goed mogelijk te weren zijn deze helaas ook van plastic, maar je kunt de meeste goed aan je fiets monteren, zodat de kans dat het van je fiets afwaait/valt erg klein is. En dat scheelt weer een hoop plastic zakjes op de grond! Die vervolgens wegwaaien en zodoende in bos, rivieren en uiteindelijk de zee terecht kunnen komen.

De beste oplossing is natuurlijk om te denken: het is maar water; het droogt gewoon vanzelf weer op. Maar aan verschillende zadels én bagagedragers te zien hebben de meeste mensen daar toch een ander idee over.

Bind ze dan op z'n minst stevig vast!

Een eindje verderop zag ik deze. Spant de kroon.
Door omstandigheden had ik, helaas mijn raapspullen niet bij me (lees knijptang, bakjes en fietstassen), maar ik weet waar ik moet zijn de volgende keer :-(((

Geen opmerkingen:

Een reactie posten