dinsdag 31 december 2013

Oud & Nieuw


Opgeschrikt (of moet ik zeggen wakker geworden...) ben ik afgelopen november begonnen om te kijken hoe ik het consumptie gedrag bij ons thuis zo kan wijzigen dat ons (plastic) afval intensief gereduceerd kan worden. Eenmaal die stap gezet, blijkt het soms erg lastig om al die plastic verpakte goederen te vermijden. Niet alleen liggen de supermarkten er vol mee, ook met feest en verjaardagen komt er ongewild toch heel wat binnen.

Maar in mijn zoektocht naar haalbare, handige oplossingen krijg ik weer nieuwe hoop, inspiratie en doorzettingsvermogen. Want wat is het fijn om te merken dat er vele met mij bezorgd zijn over de huidige consumptie en weggooi-maatschappij. Dat stimuleert en zorgt ervoor dat ik, ook als ik moedeloos in de winkels rondloop op zoek naar iets wat NIET in plastic verpakt is, stug volhoud en me gesteund voel.

Ik ben er nog lang niet en besef dat een geheel plastic-vrij leven, voor ons als gezin, zeer onwaarschijnlijk is. Maar ik ben blij dat ik leer om bewuste stappen te nemen en dat ik merk dat er vele keuzes en alternatieven zijn. Plastic reduceren is een hele stap vooruit naar een mooiere, schonere toekomst en daarbij help ik heel graag een handje mee!

Ik wens iedereen een gezond, schoon en prachtig 2014!
Oukje.

Een kleine greep uit mijn veranderingen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten